Cesta do Asie 2014 - cestopis

Jak to všechno začalo...
30. listopad 2012. (Pod)zimní pivo superteneráků, Pivovarský klub, Prágl. Ještě než vidláci zbořili Karlín a sebe, nahodil Fox myšlenku udělat nějakej pořádnej vejlet. A prej Bajkal. Jasný, vole, na to se napijem... Konec okolo sedmý ráno, někde na Žižkově, RUM... Pár dní na to přišel od Foxe mail, prej jestli si pamatujem, co že jsme to vymysleli. Všichni jsme si kupodivu vzpomněli, jen jsme do tý doby stihli vystřízlivět a začli na to nahlížet realisticky: kolik si můžem vzít volna, kolik do toho vrazit peněz, ...?
Z původní opilý myšlenky tak začal krystalizovat reálnej plán vyrazit na východ. Koncem roku Bonnyes zakládá fejsbůkový stránky tohohle podniku, tzn. jdeme s tim ven, začínáme to rozjíždět: víza, trasa, sponzoři... Nechceme z toho vyloženě komerční sračku, ale každej groš navíc se bude hodit. Po počáteční kalkulaci to u sebe vidim na nějakejch sto litrů, plus-mínus. Předpokládaná trasa vede přes Ukrajinu a Rusko do Aralsku v Kazachstánu. Odtud přes Uzbekistán do Turkmenistánu, kde se nalodíme na trajekt, a přes Kaspik se přeplavíme do Ázerbajdžánu. Pak Arménie a Gruzie, a přes Turecko domů. Vypadá to jednoduše. Jenže...
Je půlka ledna 2013 a my získáváme první informace k cestě. Potvrzuje se nám, že to vůbec nebude p*del. Hlavně zařizování víz bude rachot. Vzal jsem si je na starosti já, takže všechny detaily mam z první ruky. Ambasády nereagujou na telefonáty ani na e-maily, získaný informace se diametrálně liší, ... No prostě bordel. Fox zkouší malovat trasu. Taky pěkná pakárna, páč mapy říkají něco, ale realita je jiná - hodně prozradí fotky v Gůgl értu příp. Panoramio. Kolikrát je z toho člověku smutno, když vidí, čím by měl proíždět. Bonnyes zkouší oslovovat sponzory. V průběhu zimy se k nám ještě přidává Lachtan, kterýho znám ze společnýho vejletu na Ukrajinu a do Rumunska. Jeho největší přání je doject do Stalingradu, teda do Volgogradu. Tak to hned zahrnujeme do trasy jako další z cílů............................

Chcete se s naší partou seznámit? Co třeba se zúčastnit akcí našeho fóra nebo pomáhat a pokecat na fóru?

Celý cestopis čtěte zde

Facebook

Příspěvky a aktualizace

Ahoj kamaráde a příteli našich expedičních strojů!

Jsme rádi, že jsi přišel a budeme ještě více rádi když rozšíříš naše řady na našem fóru, jelikož náš admin je jen jeden a nestíhá se věnovat všemu. Proto nejaktuálnější informace a zkušenosti dáváme na Supertenere fórum.

Ostatní

 

Servisní manuál

 

Mám ho v angličině i v němčině v elektronické podobě, ale prostě na obrazkách tam skoro nic nepoznáte kromě nového super-manuálu. Takže asi nejlepší je si koupit přes ebay.de asi za 30,-EURo tištěnou podobu, která se dá mnohem lépe používat. Stahovat ho můžete v sekci download nebo z odkazů na fóru.

 

 

 

Přihlášení motorky z dovozu

 

No nejdřív si to pořádně rozmyslete, protože je to doslova opruz. Budou Vás honit od jednoho úředníka ke druhému, jelikož něco jiného se dozvíte od zastoupeni YAMAHA, něco jiného na STK a snad nejlepší info pak dá Dekra-STK na P-4. Abych to schrnul – jukněte zde, kde je dobře popsán postup, ale na 99% budete potřebovat číslo evropské homologace, které Vám poštou(jen poštou) vyřídí Yamaha za cenu 4000,-. To je snad nejdražší razítko co znám – a pošle vám zpět na dobírku na Vaši adresu. Ja měl smůlu a v německém techničáku jsem tyto čísla neměl. Předpisy se ale stale aktualizují a byrokracie

 

 

 

Povinné ručení

 

Sice jsem měl RZ(SPZ) přes zimu v depozitu, ale stejně doporučuji si udělat průzkum cen zde nebo zde, všechny pojišťovny, protože se již prakticky nevyplatí dávat značky do depozitu. U mě nejlépe vycházela ČSOB a DIRECT. Je naprosto nespravedlivé když používáte XY let služební vozidlo a pojišťovna Vám neuzná bezškodní průběh(i když máte čistou kartu řidiče), ale jak by řekl klasik, můžete nesouhlasit, ale…