Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /home/supertenere.cz/supertenere.cz/plugins/content/youtubeplugin/youtubeplugin.php on line 52

Vytunění motoru

Jak udělat ze 750@850?

No v Německu to dělají normálně a prý jim tam nevadí, když přehodí celý motor, ale to u nás nejde, jelikož typ motoru musí být stejný.

Takže – není to nic složitého – potřebujete buď části motoru nebo celý z TDM850 – konkrétně typ 3VD. Sice se dá použít i 4TX, ale pak je prestaba složitější, jelikož se musí upravovat horní část motoru a nelze použít karter ze 750. Takže potřebujete – Váš 750 motor (3TD,3LD,3WM..) a kliku, hlavy, ventily, písty z 3VD(TDM). Je samozřejmě lepší rovnou i přetryskovat karburátory a dát CDI, aby vše ladilo. Zde máte návod od člověka, který to dělal. Jinak v Německu je machr co to včetně práce a materiálu dělá za 800,-EURo a nepotřebujete změnu v techničáku, protože kartery zůstanou původní. Chtěl jsem toto zvládnout, ale bohužel nejsou penízky a zatím ani motor 3VD. Jinak detailnější návod samozřejmě mám, takže pokud někdo má zajem a umí německy/anglicky ať se mi ozve. Další možností daleko jednodušší je jen dát válce+písty+kroužky z 3VD a dostanete motor o objemu cca 800ccm s nižším kompresním poměrem, protože klika z 3VD má jiný zdvih než 3LD. Jelikož můj cíl byl motor 5PS, nějak detailněji prakticky jsem to nezkoumal, ale mohu poradit..

Číst dál: Vytunění motoru

Údržba motoru

Spotřeba

Spotřeba docela velká co? Když jsou těžké ruce tak vždycky… No ale vážně – víme že je to trocha žíznivý motor a proto těžká rada, ale nejlíp je juknout na jehlu a tu poposunout na druhý stupínek od zhora, takže tam bude skoro celá zajetá(já ho mám na posledním a jede jako z praku taky – já mám ale přetryskované karburátory). Jasně že lehká ruka je jistější, jenže to holt zas tak moc nejde že ;-). Platí ale že kvalitně seřízený motor s dobrými svíčkami se slušnou kompresí nemůže žrát nějak mnoho. Doporučuji koupit jehly od DYNOJETu, protože mají vypracovaný tvar a dodávají motoru lepší průběh výkonu. Další důležitá výměna spočívá ve výměně jehlových komínků a jehel, kdy pak spotřeba se pohybuje mezi 5-6l/100km dle stylu jízdy.

Číst dál: Údržba motoru