Elektrika

Led žárovky / blinkry

Kupoval jsem žárovky do zadního světla zde . Pro obyvatele hlavního města Prahy můžu doporučit kde jsem je kupoval i já. Jelikož v hlavním světle mám klasickou asymetrickou žárovku, rovnou jsem si tam koupil pořádné žárovky, mají tam sice s touhle paticí i 100W, ale zase nevím jak by se to chladilo. Jděte do prvního patra kde je velkoobchod, ale žárovky Vám tam také prodají

Problém s rychlostí a napětím čtěte zde . Dále zde je diskuze z motorkářů, jelikož led blinkly nemám, tak nemohu sloužit se zkušenostmi

ještě 2 21w odpory. prej se zapojí paralelně k blinkrům a je to OK. No jo. OK by to bylo kdyby motorka neměla kontrolku, která na jednu stranu nesvítila a na druhou pouštěla všechno, a kdyby to pak neblikalo 2x rychleji. Kontrolku jsem teda zapojil (teda kámoš zapojil) přes diodu a přerušovač koupil tady
http://www.quadprofi.cz/e-shop/ s poštovným za 630kč. Rozhodně je levnější koupit to do Felici a k tomu koupit 3odpory (2ks 120R a 1ks R68) a přepájet jeden odpor vevnitř. 190,- vs. 630,- je dost rozdíl. Stačí jen 120R 2W (radši 5W, není potom tolik rozpálený po delším blikání. Zde je schéma pro kutily, kteří si chtějí vyrobit vlastní přerušovač. A zde schéma led světel.

Změna podsvícení přístojovky

Prostě černé podsvícení se mi zdálo takové smutné a chtěl jsem vše sladit do lepšího designu, takže jsem přišel s návrhem si nechat udělat nové podsvícení na zakázku – stačí jim poslat Vaše stávající podsvícení poštou a oni Vám pošlou pak nazpět jak Vaše tak nové. Aktuální mám s modrým podsvícením, ale spíš doporučuji bílé podsvícen kvůli viditelnosti v noci.

Čirá světla na XTZ750

Copak ve dne to se to jezdí, ale když už začne šero nebo tma je docela velmi málo vidět – 3TD verze byla s jedním hnusným světlem, některé státy měli světla naprosto rozdílně – někde svítilo jen jedno světlo, někde obě, někde byly H4, někde H3, někde obyčejné, takže tato část se prostě musí vylepšit. Peta na fóru instaloval dodatečné xenony, transformátor umístil pod sedlem. Je hodně možností jaké žárovky koupit a jak následně modifikovat elektriku.

  • Výměna obyčejných klasických žárovek s paticí P43T za H4 se stejnou paticí.
  • Popřepojit elektriku a instalace relátka aby svítily obě světla najednou (já mám bez relátka funguje mi to v pořádku již dlouho).
  • Výměna stávajících H3, H4 za kvalitnější a výkonnější žárovky.
  • Zakoupení xenon kytu – nabídek je hodně, ale pozor na hloubku, kterou xenon dozadu potřebuje, také je rozdíl xenon a bi-xenon(aby fungovala potkávací i dálková).
  • A asi nejsložitější kterou jsem si vybral je zakoupení jiných parabol a jejich umístění na své místo – možností je opravdu hodně a záleží jen na kapesném, které můžete použít – př. 1 , př. 2, př. 3.
    Pro svého mazlíka jsem vybral levnější variantu, která bude tak přesně akorát aby to bylo fajnové a ne nijak přemrštené Hella 1A3 996 162-021 – takže stačí si sehnat prodejce a zadat zakoupení tohoto typu – mají E homologaci a jsou vyrobeny v Rakousku, takže by to mělo být v pořádku i v cizině. Já jsem jako dodavatele využil Auto-Kelly (cenu si tam zjistíte), ale dodá Vám je jakýkoliv distributor Hella. Světlo je pravé a levé, takže při objednání dejte pozor jaké objednáváte. Jelikož jsem chtěl mít opravdu plnou funkci světel a 100% uchycení, použil jsem stará rozbitá světla z XTZ750, ze kterých jsem použil jen kovovou část, na kterou jsem navařil matičky na místa, kde mají světla od Hella držáky  foto uchycení. Svítí to perfektně a design je také super. Již mě někteří kopírují v Německu, když jsem jim vše vysvětlil.

Mám i více obrázků jiných možných řešení světel – čočky, xenony atd… ale ty tu dávat nebudu, ale mohu případným zájemcům zaslat.