závady

Závady, rady, porady se S12

Moderátor: Malý Venoušek

jenik
Site Admin
Příspěvky: 6430
Registrován: stř led 31, 2007 8:19 am
Bydliště: Praha humna :-)

Re: závady

Příspěvek od jenik » stř dub 20, 2016 6:46 am

asumi píše:Zdravím pánové,
odkaz na statistiku nájezdu km a závad.

http://wiki.xt1200z-forum.de/e_scripts/km_include.php
to neni zas tak nic hrozneho :yes
Jeník
admin http://www.supertenere.cz :-)
Nepište mi SZ s prosbou o radu, pokud to není důvěrné :), ale nahoďte nové téma. Ti,kteří neposlali ani korunu na provoz fora a ničím tady nepřispívají (čtenáři),tak by se měli zamyslet,jestli to není trapný.

Lebi03
Začínám
Příspěvky: 3
Registrován: pon led 04, 2016 7:48 pm

Re: závady

Příspěvek od Lebi03 » ned črc 17, 2016 7:14 pm

Ahoj lidi,

mám problém s modelem 2010 (first edition).

Nepravidelně se projevuje necitlivá reakce na plyn ( pod 4 tis. otáčkama) při povolení plynové rukojeti se motorka zachová jako kdybych plyn pustil úplně a hned zase začne táhnout podle polohy plynu. Při zátahu není v plynu jediná mezera, ale při tom uvolnění dost škube a stává se to i když jedu plynulou jízdu z kopce a motor přechází ze zátahu do brždění.

Jsou to dost výrazný a nepříjemný cukance a 100% to není normální.

Nějaké zkušenosti nebo rady? (diagnostika v Yamaze nic neodhalila...))
Díky

Uživatelský avatar
namork1
Začínám
Příspěvky: 30
Registrován: sob črc 09, 2016 7:19 pm
Bydliště: Vyškov

Re: závady

Příspěvek od namork1 » pon črc 18, 2016 9:23 am

Ahoj dělá mi to úplně to samé po včerejším návratu ze Slovinska. Supertenere mám jen chvíli ale dřív to nedělalo. Stejně se chovalo i GS když jsem překonával větší nadmořské výšky stylem "1,2,3 plný". Podle mého laického názoru je to buď kvalitou paliva a nebo nadmořská výška ovlivňuje nastavení řídící jednotky .... nicméně po návratu domů a "normální" jízdě + tankování 100ky to po nějaké době u GS samo zmizelo tak předpokládám že 100kový benzín to vyřeší i u XT....

asumi
Už něco vím
Příspěvky: 113
Registrován: stř úno 29, 2012 2:15 pm
Bydliště: Mělník

Re: závady

Příspěvek od asumi » pon črc 18, 2016 10:01 am

Zdravím pánové,

natankujte 100 oc. benzín u OMV a palivový systém se trochu pročistí a budete překvapení, jat S12 pojede.

Uživatelský avatar
namork1
Začínám
Příspěvky: 30
Registrován: sob črc 09, 2016 7:19 pm
Bydliště: Vyškov

Re: závady

Příspěvek od namork1 » úte črc 19, 2016 9:37 am

Mám xt s originál vyhřívanýmy hefty ale bohužel nehřejí .... proud jde až po poslední konektor jak jsou už napojené rukojeti. Předpokládám že bude mezi konektorem a odporovým drátem někde přerušený kabel ale že nejde ani jedna rukojeť je mi divný .... že by byl kabel přerušený na obou rukojetích je málo pravděpodobné. Nebo to má yamaha nějak jištěné? Je možné že by byly rukojeti řízeny přes čidlo venkovní teploty a teď v těch horkách vůbec neseply? Má s tím někdo zkušenost? Děkuji za rady.

jenik
Site Admin
Příspěvky: 6430
Registrován: stř led 31, 2007 8:19 am
Bydliště: Praha humna :-)

Re: závady

Příspěvek od jenik » stř črc 20, 2016 6:25 am

namork1 píše:Mám xt s originál vyhřívanýmy hefty ale bohužel nehřejí .... proud jde až po poslední konektor jak jsou už napojené rukojeti. Předpokládám že bude mezi konektorem a odporovým drátem někde přerušený kabel ale že nejde ani jedna rukojeť je mi divný .... že by byl kabel přerušený na obou rukojetích je málo pravděpodobné. Nebo to má yamaha nějak jištěné? Je možné že by byly rukojeti řízeny přes čidlo venkovní teploty a teď v těch horkách vůbec neseply? Má s tím někdo zkušenost? Děkuji za rady.
A nemuze byt problem v tech foliich?
Jeník
admin http://www.supertenere.cz :-)
Nepište mi SZ s prosbou o radu, pokud to není důvěrné :), ale nahoďte nové téma. Ti,kteří neposlali ani korunu na provoz fora a ničím tady nepřispívají (čtenáři),tak by se měli zamyslet,jestli to není trapný.

Uživatelský avatar
namork1
Začínám
Příspěvky: 30
Registrován: sob črc 09, 2016 7:19 pm
Bydliště: Vyškov

Re: závady

Příspěvek od namork1 » stř črc 20, 2016 7:02 pm

No popravdě já ani nevím jak to pod hefty vypadá .... myslel jsem že je tam namotaný odporový drát. Zatím to nechci kuchat.

Uživatelský avatar
mi5
Dobrovolný přispěvatel 2017
Dobrovolný přispěvatel 2017
Příspěvky: 390
Registrován: stř zář 25, 2013 9:29 pm
Bydliště: Praha

Re: závady

Příspěvek od mi5 » stř črc 20, 2016 8:05 pm

Na těch konektorech by měl být odpor, co dává vyhřívání rukojeti. Zavolej mi 732509477, zkusíme něco vymyslet.

Uživatelský avatar
namork1
Začínám
Příspěvky: 30
Registrován: sob črc 09, 2016 7:19 pm
Bydliště: Vyškov

Re: závady

Příspěvek od namork1 » čtv črc 21, 2016 4:25 am

Díky o víkendu se ozvu

Uživatelský avatar
Flash
Všeználek
Příspěvky: 1097
Registrován: pon kvě 17, 2010 11:50 am
Bydliště: Žamberk

Re: závady

Příspěvek od Flash » čtv črc 21, 2016 11:12 am

namork, zkus se ještě podívat jestli to máš originál Yamaha do pojistkovej skříně, nevím jak to bylo v origo u xt1200, ale myslím že na to byla solo pojistka jestli náhodou není vypálená. je to na pravej straně u elektriky, vím že na to byla už připravená pozice a buď sis to objednal a jen se to zapojilo nebo ne.
If you see the flash, it's already too late ! :-D

asumi
Už něco vím
Příspěvky: 113
Registrován: stř úno 29, 2012 2:15 pm
Bydliště: Mělník

Re: závady

Příspěvek od asumi » čtv črc 21, 2016 11:36 am

Zdravím pane,
jak píše Martin, kontrola pojistek a konektoru. Mrknout se a proměřit funkčnost termostatu.

Gripy vyhřívané (4 pin) http://asumi.rajce.idnes.cz/XT1200Z/#Konektor_Grip.jpg

Tento port (červený kruh na snímku) je nečinný a je také umístěn ve svazku mezi akumulátorem a nářadím. Používá se pro připojení volitelného Yamaha gripů.
modrá / černá (10A pojistka signální systémy), toto spojení je sdílená zapalování pozitivní už u zadního světla, brzdové světlo a houkačka -
černá / zelená - Motor Plus (pojistka 20A světlomety), toto spojení je již sdílena s reflektory.
zelená / bílá - ECU
černá - hmotnost

Uživatelský avatar
namork1
Začínám
Příspěvky: 30
Registrován: sob črc 09, 2016 7:19 pm
Bydliště: Vyškov

Re: závady

Příspěvek od namork1 » pát črc 22, 2016 7:41 am

Tak jsem znova procházel pojistky a konektory. Každá rukojeť je připojena přes 2pinový konektor (bíly a černý konektor). Napadlo mě změřit odpor na pinech v konektoru každé rukojeti a zjistil jsem že bíly konektor (nejspíš levá rukojeť) není průchozí ..... tady bude asi zakopaný pes :sad Nejspíš je to celý propojený, v levé rukojeti bude přerušený drát a tím nefunguje ani jedna rukojeť.

Uživatelský avatar
namork1
Začínám
Příspěvky: 30
Registrován: sob črc 09, 2016 7:19 pm
Bydliště: Vyškov

Re: závady

Příspěvek od namork1 » sob črc 23, 2016 8:35 am

Tak už vím přesně kde je problém ... bílý konektor je plynová rukojeť a po rozdělání plynu zjištěn několikrát zpřehýbaný kabel od vyhřívání .... po rozříznutí izolace jeden drát přerušeny. Bohužel je přerušený asi 5mm od rukojeti a nepodařilo se mi ho už spájet. Podle serveru "Yamahasupertenere.com" docela častý problém ..... kabel se značně ohýbá při každém otočení plynu. Když bude mít někdo podobný problém .... jako první bych určitě hledal u plynové rukojeti.

Lebi03
Začínám
Příspěvky: 3
Registrován: pon led 04, 2016 7:48 pm

Re: závady

Příspěvek od Lebi03 » pon srp 15, 2016 6:34 am

namork1 píše:Ahoj dělá mi to úplně to samé po včerejším návratu ze Slovinska. Supertenere mám jen chvíli ale dřív to nedělalo. Stejně se chovalo i GS když jsem překonával větší nadmořské výšky stylem "1,2,3 plný". Podle mého laického názoru je to buď kvalitou paliva a nebo nadmořská výška ovlivňuje nastavení řídící jednotky .... nicméně po návratu domů a "normální" jízdě + tankování 100ky to po nějaké době u GS samo zmizelo tak předpokládám že 100kový benzín to vyřeší i u XT....
Zdravím,
chci se zeptat jestli jsi již nějak řešil cukání motoru jak popisuješ a jestli to opravdu bylo kvalitou směsi. V mém případě totiž 100k benzín ani aditiva ani čistič palivového systému nefungují a cukání se projevuje pořád, v oblasti 3 tis. otáček pčři povolení plynové rukojeti. Zvláštní je, že nad 4 tis. se to nikdy nestane...

Uživatelský avatar
namork1
Začínám
Příspěvky: 30
Registrován: sob črc 09, 2016 7:19 pm
Bydliště: Vyškov

Re: závady

Příspěvek od namork1 » čtv srp 18, 2016 10:24 pm

Ahoj

teď jak to popisuješ tak mi přijde že jsme asi mysleli každý něco jiného. Mě to nikdy neškubalo při mírném ubrání plynu .... škubalo to při přechodu ze a do zavřeného plynu. Motor měl celkové takový hrubší chod, při jízdě na volnoběh a přidání následovalo trhnutí, to samé při úplném stáhnutí plynu - zase velké brzdění motorem. Už to nějak nepociťuji ani u XT - tankoval jsem nějakou dobu 100 a fakt to asi pomohlo.

Odpovědět